Compartir
Publicidad

El Pleno municipal de Frades aprobó por unanimidad trasladar la rebaja se Sogama a los recibos de la recogida de la basura del vecindario. «Acollémonos a esa bonificación e comprometémonos a trasladarllo aos veciños e veciñas de Frades, que notarán unha rebaixa aproximada dun 6% en cada recibo», explicó el alcalde, Roberto Rey Martínez, durante la sesión plenaria celebrada el pasado viernes.

Una sesión en la que Rey Martínez confirmó que «durante o ano pasado repartimos 50 composteiros e formamos parte do novo plan piloto de recollida de residuos orgánicos que ofreceu Sogama aos municipios da comarca. Xa temos uns 50 contedores marróns e a nosa intención é colocalos no núcleo de Ponte Carreira e ao longo das estradas CP-3802 Ordes-Ponte Carreira e a AC-524 Ordes-Abellá». Un plan que se está poniendo en marcha de manera pionero en Carballo y Laracha y que supone la colocación de un contenedor marrón con llave y en el que solo se podrán depositar residuos orgánicos.

En la sesión también se aprobó, con los votos a favor del PP y las abstenciones del PSOE y BNG, una modificación de créditos por un importe de 49.500 euros. El concejal de Hacienda, Manuel Ferreiro, explicó que «é a primeira que se fai no orzamento e realízase para dedicar excendentes dunhas partidas a outras deficitarias». Entre las partidas que crecen figuran reparación de carreteras y reparación de maquinaria; entre las que bajan figuran estudios técnicos, una partida para una subvención de turismo (que se consiguió por convenio) o para el cambio de instalaciones eléctricas.

La misma votación se registró en la aprobación del proyecto de la obra de reparación de la piscina municipal de Frades, a la que se destinan 102.000 euros del Plan Complementario de la Diputación de A Coruña. El alcalde, Roberto Rey Martínez, explicó que «o proxecto é o mesmo aprobado en setembro, pero dende a Deputación nos requiriron máis fotos e planos das instalacións actuais». Asimismo, el pleno tomó conocimiento de la liquidación del ejercicio económico de 2018, de la aprobación definitiva de la Cuenta General 2018 y de los decretos de la Alcaldía de 158 a 196.

Mociones

En el turno de mociones, las propuestas de BNG y PSOE fueron aprobadas por unanimidad. Así, los nacionalistas presentaron una moción para «pedir á Consellería de Sanidade que se adopten medidas no centro de saúde de Ordes para que se preste unha atención de calidade no servizo de matrona para as mulleres de Frades», explicó el portavoz del BNG, Manuel Míguez. A mayores, el alcalde de Frades anunció que «levaremos a iniciativa á Mancomunidade de Ordes para que se aprobe aló e tamén para pedir a mellora do servizo de Pediatría, que precisa que se aumente nun pediatra».

Finalmente, el pleno aprobó una moción del PSOE que pide «instar á Dirección Xeral de Estradas para que mellore o firme da vía de servizo da N-634, entre o Cadaval e a gasolineira, que está deteriorado», explicó Enrique Astray, portavoz socialista. El alcalde de Frades apoyó la moción recordando que «non só está mal esta pista, están mal case todas as pistas e tamén hai fochancas no centro do pobo», algo que aceptaron añadir los socialistas a su moción.

Rey Martínez también lamentó que «hai un proxecto de 350.000 euros que inclúe o arranxo da antiga estrada N-634 ao seu paso por Ponte Carreira, así como a construción dunha senda peonil onde rematan as beirarrúas, mentres que o Concello se faría cargo da titularidade desta estrada. O proxecto da obra xa quedara feito co anterior Goberno do PP, que dixera que non sería preciso facer expropiacións nin informe de impacto ambiental, polo que a súa execución sería áxil. Porén, dende que entro o novo Goberno, quedou parado».

Asimismo, anunció que «llo volveremos recordar ao Goberno que saia das urnas», lamentando que «para outras actuacións hai presuposto, pero para outras que estaban antes, non»

Publicidad